Monday, July 22, 2019

මාධ්‍යය හා වෙළඳ දැන්වීමකරණය




දැන්වීමක් යනු නිශ්චිත අනුග්‍රාහකයෙකු විසින් මුදල් ගෙවා අදහස් ද්‍රව්‍ය හෝ සේවා ප්‍රචාරණ සඳහා ඉදිරිපත් කෙරෙන නිර්පුද්ගල සංදේශයකි. වෙළඳ දැන්වීමක් ග්‍රාහකගත කිරිමේදී එකවර විශාල පිරිසක් ඉලක්ක කරගනු ලබයි. මේ සඳහා යොදාගනු ලබන ප්‍රමුඛතම මාධ්‍යය වනුයේ ජනමාධ්‍යය වේ. එය දැන්වීම්කරණයේ ප්‍රධාන වාහකයන් බවට පත්ව ඇත. ව්‍යාපාර දැන්වීම් මතද දැන්වීම් ජන මාධ්‍යය මතද රඳා පැවතීමක් දක්නට ලැබේ.  ඉංග්‍රිසි ජාතික ඉතිහාසඥයෙකු වන තෝමස් මැකෝල් දැන්වීම්කරණය පිළිබඳව සිය අදහස් දක්වන්නේ,  

දැන්වීම යනු නිෂ්පාදන කර්මාන්ත සිඝ්‍රයෙන් ඉදිරියට තල්ලු කරන එකම බලවේගයයි. කිසිවෙකුට දැන්වීම් වලින් තොරව මුදල් ඉපයිය නොහැකිය.

කුමන හෝ නිෂ්පාදනයක්, සේවාවක් මෙන්ම ඒවා නිෂ්පාදනය කරන්නා වූ සමාගමක පැවැත්ම රදා පවතිනුයේ  ඒවා මිලට ගනු ලබන ජනතාවගේ තීරණ මතයි.  

කිසියම් විශේෂිත වු පුද්ගලයෙකු හෝ ආයතනයක් ලවා මුදල් ගෙවා කිසියම් භාණ්ඩයක් හෝ සේවාවක් පිළිබඳව කරනු ලබන අපෞද්ගලික වු කරුණු ඉදිරිපත් කිරීමකි.   
                                                               - පිලිප් කොට්ලර්- 

වෙළඳපොළ” සංකල්පය පාරිභෝගික සංකල්පය මත රඳා පවතින්නකි, මෙම දැන්වීම්කරණය හෙවත් වෙළඳ ප්‍රචාරණය සන්නිවේදන ක්‍රමයකි.  එය හුදෙක් අදාළ පාරිභෝගිකයා විසින් භාණ්ඩය හා සේවාව ලබා ගන්නා ආකාරය හා එය භාවිත කරන ආකාරය සම්බන්දව සිදු කරන දැනුවත් කිරීමක් ලෙස පෙන්වා දිය හැකිය. මෙම දැන්වීම්කරණ සන්නිවේදන ක්‍රමය ජනතාවට ප්‍රචාරය කිරීම සඳහා රූපවාහිනිය, ගුවන් විදුලිය, පුවත්පත, චිත්‍රපට, සඟරා, වීඩියෝ ක්‍රීඩා, වෙබ් සයිට් හා අන්තර්ජාලය ආදී ජන මාධ්‍යයන් හා වර්තමානය වන විට ප්‍රබල ලෙස නව මාධ්‍යයන් යොදා ගනු ලැබේ. හැමවිටම වෙළඳ දැන්වීම් ඉදිරිපත් කරනු ලබන්නේ යම් සමාගමක් වෙනුවෙන් වෙළඳ ඒජන්සියක් මගිනි. 

මෙම වෙළඳ දැන්වීම් ස්ථානගත කරනු ලබන්නේ පාඨකයාගේ දෑස් පහසුවෙන් ගැටෙනු ලබන හා නිරන්තරව දකින, ඇසෙන ස්ථානයන්වල දෘශ්‍ය, ශ්‍රව්‍ය  හෝ මුද්‍රිත ලෙසයි. මෙම වෙළඳ දැන්වීම් නිර්මාණය කිරීමේ දී “ග්‍රාහක අවධානය ” යන්න පිළිබඳව වඩාත් සැලකිළිමත් වේ. ඒ සඳහා ස්ත්‍රී පුරුෂ, බාල මහළු, වැඩිහිටි හෝ තරුණ යන කුමක හෝ මනුෂ්‍යය පාර්ෂවයක් මුල්කර ගනිමින් මෙම වෙළඳ දැන්වීම් නිර්මාණය කරයි.  

ඇමරිකානු වෙළඳ සමාගමකට අනුව   
දැන්වීමක් යනු යම් ක්‍රියාවක් සිද්ධියක් හෝ භාණ්ඩයක් පිළිබඳව බහුතරය දැනුවත් කිරිම උදෙසා යොදාගනු ලබන ක්‍රමවේදය වේ ” යන්නයි.  

එහිදී එදිනෙදා ජීවිතයට අවශ්‍ය වූ සරල පාරිභෝගික ද්‍රව්‍ය යන ජීවිතයට අවශ්‍ය සේවාවන් පිළිබදව ද වාණිජමය පරමාර්ථය ඔස්සේ තරඟකාරී ලෙස දැන්වීම් ප්‍රචාරණය කරනු ලබයි. මෙම දැන්වීම් සදහා මිනිසාගේ පස් වැදෑරුම් ඉන්ද්‍රියයන්ගේ ප්‍රතිචාරය ඉතා වැදගත් වේ. එමගින් ව්‍යාපාරිකයන් විසින් යම් අරමුණක් කෙරෙහි මිනිසා තුළ ප්‍රබෝධයක් හෙවත් උත්තේජනයක් ඇති කරවයි. එසේ ප්‍රබෝධමත් වන පුද්ගලයා එම වෙළඳ දැන්වීම් ඔස්සේ ක්‍රියා කිරීමට නිතැතින්ම පෙළඹෙනු ලබයි.  

මෙලෙස දැන්වීම්කරණය තුළින් සිදු කරනුයේ ව්‍යාපාරිකයන් තම ව්‍යපාරික  අරමුණු මුදුන්පත් කර ගැනීම උදෙසා මිනිසා තුළ උත්තේජනයක් ඇතිකිරීමට හැකි අයුරින් වෙළඳ දැන්වීම් නිපදවීම වේ. ඒ ඔස්සේ ප්‍රතිචාර දක්වන මිනිසා පාරිභෝගිකයෙකු  ලෙස භාණ්ඩ හා සේවා  ලබාගන්නෙකු බවට පත් වේ. 

No comments:

Post a Comment